top of page

Het gevaar van Lorem Ipsum! 😮

  • Foto van schrijver: Kaat Declerck
    Kaat Declerck
  • 21 aug
  • 2 minuten om te lezen

Bijgewerkt op: 22 aug

ree

 

Hey daar ,


Stel je voor...

 

Je lanceert binnenkort een splinternieuwe website en schakelde hiervoor een groot web-agency in voor de designs.

 

Enkele dagen voor je de website aan de directie presenteert, krijg je de testversie in je mailbox.

 

Prachtige designs en shiny templates vol mooie afbeeldingen.

Maar allemaal gevuld met LOREM IPSUM!

 

Tudududuuu 🎻🎻🎻 dramatische strijkers

 

Hoe kan je nu een website voorleggen aan je directie of überhaupt goedkeuren, als je niet eens begrijpt wat er staat? 🤷‍♀️

 

Dit is template-gestuurd werken, en het staat mijlenver weg van human-centric werken.

 

Bovendien breng je je conversie in gevaar door op deze manier te werken! ⚠️

 

Want zodra je de template gaat invullen, moeten marketing, sales en de product managers hun boodschappen er maar in proberen proppen:

 

🔺 Een titel van max 1 lijn

🔺 Een afbeelding in het eerste blok, of je dat nu wilt of niet

🔺 En vastgelegde blokken, zonder iconen of scanbaarheid

 

Zo krijg je nooit een overtuigend verhaal.

Dodelijk voor je conversie. 💀

 

Het probleem met Lorem Ipsum

 

Het "nut" van Lorem Ipsum is ook meteen het probleem ervan. Het is gemaakt als invulling voor blokken waar nog geen tekst voor is.

 

Maar hoe kan je dan zeggen dat je daar een blok nodig hebt, als je niet weet wat erin gaat staan? 🤔

 

Als je websites ontwerpt, dan moet elk blok een doel en dus ook inhoud en dus ook copy hebben. Anders staat het in de weg en rommelt het met je conversie.

 

Daarom vind je in strategische, goed-ontworpen wireframes ALTIJD copy.

 

 Zo voorkom je Lorem Ipsum!

 

Stap 1 - Vertrek vanuit het probleem

Stel je deze belangrijke vraag: Waarom komen mensen naar je website?

 

👉 Welk probleem willen ze oplossen? 👉 Wie zijn je websitebezoekers? 👉 Welke vragen hebben ze

 

Hoe kom je dit te weten? Door kwalitatief onderzoek!

(Daar een andere keer meer over. 😉 )

 

Stap 2 - Vul je wireframes meteen in met copy

Of op z’n minst een ruwe versie ervan. Niet perfect? Geen probleem.

 

Zo merk je meteen:

✅ Of het blok effectief iets toevoegt (zo niet, weg ermee)

✅ Of je de belangrijkste vragen beantwoordt (op de juiste plek)

✅ Waar je je verhaal visueel moet ondersteunen

 

Door zo te werken, stem je inhoud en vorm perfect op elkaar af.

En zo zorg je ervoor dat je website straks wél zal converteren.

 

En die templates? Ja, die heb je straks nodig.

Maar vertrek bij het eerste ontwerp vanuit een sterk opgebouwd verhaal en baseer je templates daar dan op.

Dit is onze nieuwsbrief van mei 2025 "De Psychologie van Actie"Interesse om elke maand eentje te ontvangen? Mis geen enkel inzicht via https://www.humaneyes.be/nieuwsbrief


 
 
 

Recente blogposts

Alles weergeven

Opmerkingen


Logo_HumanEyes

HumanEyes

Verenigingstraat 38, 1000 Brussel

BTW: BE 0895.558.438 

  • alt.text.label.LinkedIn

© Foto's: 2025, Lana Van Nieuwenhuysen. Alle rechten voorbehouden.

bottom of page