Dit zijn de 4 stappen naar teksten die mensen aanzetten tot actie
- Kaat Declerck
- 13 aug
- 2 minuten om te lezen
Bijgewerkt op: 22 aug
Hey daar, Ā Je hebt het ongetwijfeld al eens meegemaakt... Ā Je hebt een fantastisch product/uitmuntende dienst Ć©n tientallen argumenten waarom je prospecten voor jou moeten kiezen. Ā Maar waar kan je al die argumenten kwijt? Ā
Ā Helaas... Zo werkt het niet. Ā Overtuiging gebeurt in stappen. En voor elke stap, wil je andere copy. Ā Deze 4 stappen moet je absoluut voor ogen houden als je wil overtuigen: Ā 1 - Zorg dat ze klikken Niemand koopt op basis van een onderwerpregel of een banner, maar dat is ook niet het doel ervan. Ā Het eerste wat je wilt doen is aandacht trekken en je doelgroep laten klikken naar je mail/landingspagina. Ā Hoe krijg je die klik? š Maak ze nieuwsgierig š Doe ze een onweerstaanbaar aanbod š Stel ze een simple question Ā Ā 2 - Zorg dat ze lezen Nu je de aandacht hebt, is het belangrijk om die vast te houden en het lezen zo gemakkelijk mogelijk te maken.Ā Ā Hiermee kan je aan de slag: š Zorg voor een zachte landing en tease hen om meer te lezen š Trek je eerste zin van je tekst los van de eerste alinea š Maak je tekst scanbaar (korte alinea's, woorden in het vet, witruimte) Ā Ā Ā 3 - Overtuigende copy Om iemand te overtuigen, moet je vragen beantwoorden. Ā Want zonder die antwoorden, blijven je prospecten zitten met vragen en angstenĀ (en dan zullen ze zeker niet kopen). Ā Maar, welke vragen moet je dan precies beantwoorden? Dit zijn alvast 3 hƩƩl belangrijke: š Wat is het? š Is het voor mij? (Waarom?) š Wat is het emotionele voordeel voor mij? Ā Ā 4 - Laat ze converteren De laatste en belangrijkste stap. Overgaan tot conversie. Ā Hiervoor zijn er twee strategieĆ«n: š„ Hot leads:Ā Kies voor een korte CTA met een werkwoord in de imperatief. Ā āļø Cold leads:Ā Gebruik zachte CTA's die verwijzen naar de eerstvolgende stap. (Vb: 'Bekijk het aanbod', 'Kies jouw product', ...) Ziezo, deze 'De Psychologie van Actie' heb je weer gehad. Ā Tot volgende maand, š Ā Kaat Ā PS: Wil je vaker interessante inzichten ontvangen? |
Hey daar, dit is onze nieuwsbrief van juli 2025 "DeĀ PsychologieĀ vanĀ Actie" Interesse om elke maand eentje te ontvangen? Mis geen enkel inzicht via https://www.humaneyes.be/nieuwsbrief |
Opmerkingen