top of page

Zo bouw je overtuigende copy op 🖋️

  • Foto van schrijver: Kaat Declerck
    Kaat Declerck
  • 21 aug
  • 2 minuten om te lezen

Hey daar,

 

Je hebt het ongetwijfeld al eens meegemaakt...

 

Je hebt een fantastisch product/uitmuntende dienst én tientallen argumenten waarom je prospecten voor jou moeten kiezen.

 

Maar waar kan je al die argumenten kwijt?

 

  • Als je alle argumenten in een mail zet, gaat dat dan werken?

  • Plaats je ze toch op een landingspagina? En waar op de pagina?

  • Of maak je een ad met tal van vinkjes?

 

Helaas...

Zo werkt het niet.

 

Overtuiging gebeurt in stappen.

En voor elke stap, wil je andere copy.

 

Deze 4 stappen moet je absoluut voor ogen houden als je wil overtuigen:

 

1 - Zorg dat ze klikken

Niemand koopt op basis van een onderwerpregel of een banner, maar dat is ook niet het doel ervan.

 

Het eerste wat je wilt doen is aandacht trekken en je doelgroep laten klikken naar je mail/landingspagina.

 

Hoe krijg je die klik?

👉 Maak ze nieuwsgierig👉 Doe ze een onweerstaanbaar aanbod

👉 Stel ze een simple question

 

 

2 - Zorg dat ze lezen

Nu je de aandacht hebt, is het belangrijk om die vast te houden en het lezen zo gemakkelijk mogelijk te maken. 

 

Hiermee kan je aan de slag:

👉 Zorg voor een zachte landing en tease hen om meer te lezen

👉 Trek je eerste zin van je tekst los van de eerste alinea

👉 Maak je tekst scanbaar (korte alinea's, woorden in het vet, witruimte)

 

 

 

3 - Overtuigende copy

Om iemand te overtuigen, moet je vragen beantwoorden.

 

Want zonder die antwoorden, blijven je prospecten zitten met vragen en angsten (en dan zullen ze zeker niet kopen).

 

Maar, welke vragen moet je dan precies beantwoorden?

Dit zijn alvast 3 héél belangrijke:

👉 Wat is het?

👉 Is het voor mij? (Waarom?)

👉 Wat is het emotionele voordeel voor mij?

 

 

4 - Laat ze converteren

De laatste en belangrijkste stap. Overgaan tot conversie.

 

Hiervoor zijn er twee strategieën:

🔥 Hot leads: Kies voor een korte CTA met een werkwoord in de imperatief.

 

❄️ Cold leads: Gebruik zachte CTA's die verwijzen naar de eerstvolgende stap. (Vb: 'Bekijk het aanbod', 'Kies jouw product', ...)

Hey daar, dit is onze nieuwsbrief van augustus 2025 "De Psychologie van Actie"Interesse om elke maand eentje te ontvangen? Mis geen enkel inzicht via https://www.humaneyes.be/nieuwsbrief


ree

 
 
 

Recente blogposts

Alles weergeven

Opmerkingen


Logo_HumanEyes

HumanEyes

Verenigingstraat 38, 1000 Brussel

BTW: BE 0895.558.438 

  • alt.text.label.LinkedIn

© Foto's: 2025, Lana Van Nieuwenhuysen. Alle rechten voorbehouden.

bottom of page